تبلیغات
PROGERAM110 (نرم افزارهای روز ) - تبلیغات در اینترنت
PROGERAM110 (نرم افزارهای روز )
به نام حضرت دوست که هرچه بر سر ما می رود عنایت اوست

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

تبلیغات در اینترنت

اینترنت ، در آخرین سالهای هزاره دوم با یك برگ برنده انكارناپذیر پا به عرصه تعاملات ارتباطی و اطلاعاتی بشر گذاشت و در میدان رقابت های رسانه ای به عنوان پدیده ای بی بدیل ظاهر شد .
لطف این رسانه تازه از راه رسیده در این بود كه می توانست اطلاعاتی را برای مخاطبان خود ارسال كند كه آنها تقاضا كرده بودند . این مورد به ویژه در فرایند تبلیغات تجاری نقش مهمی را بازی می كرد. تبلیغاتی كه از طریق رسانه های گروهی نظیر تلویزیون ، رادیو و یا مطبوعات به مخاطبان ارائه می شوند .
با خواست آگهی دهنده و اجبار رسانه به گیرندگان اطلاعات رسانه ها القاء می شوند و در اكثر موارد ( به ویژه در رسانه هایی مثل تلویزیون و رادیو ) علی رغم خواست و تمایل مخاطبان به خورد آنها داده می شوند. به همین جهت ، یكی از پارامتر های مهم تبلیغات ، یعنی : جلب توجه و ایجاد نظر مثبت در مخاطبان ، به دلیل ناخواسته بودن تبلیغات القایی از سوی رسانه ها تا حدود بسیار زیادی رنگ باخته و در پاره ای موارد نیز به ایجاد حس منفی و اصطلاحأ ، تبلیغ منفی در ذهن آنها منجر می شود .
یكی دیگر از پاشنه های آشیل رسانه های سنتی در حوزه تبلیغات ، این است كه ، انتقال پیام های تبلیغاتی به مخاطبان به صورت ناقص صورت می گیرد و آنها را برای كسب اطلاعات بیشتر ، ناچار به برقراری تماس با مؤسسه یا شركت تبلیغ دهنده می كند .

تحقیقات مؤسسه گالوپ (( Gallup Organization , survey 1996 نشان می دهد كه در چنین مواقعی 38 درصد از مخاطبان از برقراری تماس منصرف شده و به اطلاعات ارائه شده در آگهی اكتفا می كنند .
بنابراین اثر بخشی تبلیغات در رسانه های سنتی نوشتاری و بعضأ صوتی و تصویری ، نسبت مستقیم به كیفیت و نوع ارائه اطلاعات تبلیغی دارد .
نكته دیگر این است كه وضعیت انتقال پیام های تبلیغاتی به مخاطبان از طریق رسانه های تصویری تا حدودی متفاوت است و این قبیل پیام ها در محدوده جغرافیایی و مدت زمان محدود و مشخص ارائه می شوند .بررسی های انجام شده در این مؤسسه پژوهشی نشان از آن دارد كه تبلیغات تلویزیونی، بیشتر برای كالا و خدمات عمومی كاربرد دارد و در بیشتر موارد مؤسسه آگهی دهنده باید از ارائه پیام های تبلیغاتی در رسانه های نوشتاری نیز برای تكمیل فرایند تبلیغاتی خود استفاده كند .
یكی از دلایل این امر این است كه مخاطبان برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یك كالا یا خدمت نیاز به دریافت اطلاعات و تصاویر دائمی دارند . این درحالیست كه پیا مهای تلویزیونی به دلیل ماهیت این رسانه حالتی گذرا داشته و حتی در پاره ای موارد فرصت یادداشت برداری را نیز از مخاطبان خود می گیرند . رسانه های نوشتاری نیز مشكلات خاص خود نظیر ، محدودیت تیراژ و حوزه انتشار را دارند و در تمام مواردنمی توانند پاسخگوی نیازهای یك مخاطب و یا تبلیغ دهنده باشند.
اما اینترنت به توجه به ماهیت متفاوت رسانه ای خود توانسته است تا حدود زیادی از مشكلات و كاستی های ارائه پیام های تبلیغاتی دررسانه های سنتی را برطرف نماید . یكی از ویژگی های ممتاز این رسانه این است كه به كمك زنجیره های ارتباطی وب و همچنین ، محدودیت ناپذیری خود ، به سازمان های آگهی دهنده این امكان را داده است كه برای ارائه و انتقال پیام های تبلیغاتی – تجاری خود از لحاظ فضا و زمان با هیچ محدودیتی مواجه نباشند .
ویژگی دیگر اینترنت در قیاس با رسانه های سنتی این است كه به دلیل جنس خاص داده ها ودیجیتالی بودن اطلاعات ، امكان پردازش ، ذخیره سازی و چاپ پیام های تبلیغاتی را برای مخاطبان فراهم كرده است .آنها با استفاده از این امكان می توانند ، اطلاعات تبلیغاتی مورد نظر خود را ضمیمه پست الكترونیكی كرده و برای دیگران نیز ارسال نمایند .

مخاطبان یك پیام تبلیغاتی در اینترنت ، حتی از این امكان كه اطلاعات كاملتری از كالا یا خدمت معرفی شده دریافت نمایند برخوردار بوده و می توانند به صورت ONLINE تقاضای ارسال اطلاعات تكمیلی و یا درخواست خرید خود را به سازمان آگهی دهنده ارسال نمایند .
در یك فرایند تبلیغاتی پس از آنكه پیام و طرح تصویری تبلیغ توسط سازمان آگهی دهنده انتخاب شد ، باید رسانه انتشار دهنده پیام مشخص شود . در انتخاب رسانه معمولأ ، مواردی نظیر پوشش رسانه ای و فراگیری آن ، تناوب و تكرار پیام تبلیغاتی ، میزان اثر بخشی رسانه بر روی مخاطبان و همچنین هزینه تبلیغ باید مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گیرند .
پوشش رسانه بستگی مستقیم به تعداد افراد یا خانواده هایی دارد كه در یك دوره زمانی مشخص در معرض رسانه قرار دارند ، تناوب و تكرار نیز تعداد دفعاتی است كه فرد مخاطب تحت القای رسانه ای قرار گر فته و گیرند ه پیام تبلیغاتی است .
ارزش كیفی و میزان تاثیر پذیری ذهن مخاطب از رسانه انتشار دهنده پیام هم تعیین كننده میزان تاثیر گذاری رسانه است و درنهایت مبلغ هزینه انتشار پیام نیز به عنوان هزینه مالی تبلیغ مورد ارزیابی قرار می گیرد .
معمولأ هدف از ارائه تبلیغ ایجاد واكنش های خاص ، نظیر تمایل به خرید محصو ل و یا خدمت در مخاطبان است . از این رو می توان گفت : هرچه سطح اطلاعات و آگاهی مخاطبان از یك كالا یا خدمت بیشتر باشد ، تعداد متقاضیان خرید آن به مراتب بیشتر است . یكی از راهكارهای افزایش تاثیرگذاری تبلیغاتی در ذهن مخاطبان ، علاوه بر ارائه اطلاعات كامل ، استمرار پیام رسانی تبلیغاتی است . این پارامتر در كنار سطح پوشش و فراگیری رسانه ، در مجموع می توانند ، تعیین كننده میزان موفقیت یك طرح تبلیغاتی باشند .
به همین دلیل طراحان و برنامه ریزان تبلیغات تجاری ، با در نظر گرفتن توانایی ها و خصوصیات هریك از رسانه ها و با توجه به شاخص هایی نظیر ، هدف ارائه پیام تبلیغاتی ، نوع و ماهیت محصول مورد تبلیغ ، شیوه توزیع محصول ، عادات و خصائص مشتریا ن ( در سطوح محلی ، منطقه ای یا جهانی ) الگوهای تهیه محصول و میزان توجه مخاطبان به یك رسانه ، به تصمیم گیری در مورد آن می پردازند .
رسانه های مختلف مانند ، مراسلات پستی . رادیو و تلویزیون ، نشریات چاپی،تبلیغات محیطی و سینما دارای ویژگی های خاص خود هستند ، دراین میان نشریات چاپی .به ویژه روزنامه ها ، از انعطاف پذیری نسبتأ بالاتری از رسانه های دیگر برخوردار بوده و از لحاظ ارائه به هنگام پیام های تبلیغاتی در موقعیت مناسبی قراردارند . اما آنها نیز با مشكلاتی نظیر كوتاه بودن دوره حیات و مصرف آگهی روبرو هستند . از طرفی به دلیل محدودیت های فنی و جبر ماهیت صنعت چاپ ، تبلیغ محصولاتی كه فروش آنها بستگی مستقیم به شكل ظاهری آن دارد، تا حدودی استفاده تبلیغاتی از این رسانه را با مشكل و محدودیت مواجه می كند . مراسلات پستی هم مشكلات خاص خود را به همراه دارند و ممكن است پیام تبلیغاتی موردنظر با توجه به هزینه های سنگین آن به دست افرادی برسد كه به هیچ عنوان از قابلیت لازم برای خریداری آن محصول برخوردار نیستند .
رسانه های صوتی و تصویری مانند ، رادیو و تلویزیون نیز برای ارائه كامل و جامع پیام تبلیغاتی ، با محدودیت های خاص خود روبرو هستند ، البته ذكر این نكته لازم است كه با توجه به فراگیری بسیار بالای آنها نسبت به دو رسانه فوق ، از اولویت بیشتری برای ارائه پیام برخوردار بوده و به استثنای زمان بسیار محدود ارسال پیام ، سایر مؤلفه های لازم برای انتخاب رسانه را دارند .
تبلیغات محیطی نیز كه شامل ، بیلبوردها ، تراكت ها و پوستر های تبلیغاتی هستند، عمومأ در مورد محصولاتی كاربرد دارند كه مصارف عمومی بیشتری دارند . در نتیجه نمی توان از این رسانه ها برای تبلیغ هر نوع محصول و یا خدمتی بهره گیری كرد و در آخر رسانه سینما قرار دارد كه به عنوان یك رسانه، با طیف محدود ی از مخاطبان سروكار داشته و از استمرار لازم برای ارائه پیام نیز برخوردار نیست .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

دوستان، بیشتر این نرم افزار ها از سایتهای معتبر گرفته شده است البته از صاحبان سایت اجازه گرفته شده است .
کسانی که مایل به تبادل لینک هستند اول ما را با نام PROGERAM110 لینک کنند بعد از طریق نظر خواهی به من اطلاع بدهند تا من نیز آنها را لینک کنم .
:: این وبلاگ نیاز به همکار دارد ::
شماره تماس : 09194940923
مدیر وبلاگ :

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • چه نوع نرم افزار هایی به کار شما می اید ؟











نویسندگان